SATAFIRM S11 Kingston SSD

Az elmúlt időszakban több meghibásodott Kingston SSD is érkezett adatmentésre (SA400S37, A400) ugyanazzal a SATAFIRM S11 hibával, jellemzően 120-240GB kapacitásúak.
Mivel úgy látszik, hogy ez a meghibásodás egyre gyakoribb az ssd-knél, így gondoltam megér egy bejegyzést.
Ügyfelek elmondása alapján a probléma egyik pillanatról a másikra jelentkezett. Volt akinek a rendszer újraindítását követően nem bootolt be többet az operációs rendszer és volt akinek egy fagyást/kékhalált követően nem talált boot eszközt a gép.

Hogyan ismerhető fel a SATAFIRM S11 hiba?

A hibát könnyen felismerhetjük, eszközkezelő/BIOS/HDSentinel is jelzi a SATAFIRM S11 -et. Jobban megvizsgálva, az adathordozó szektor készletét kiolvasva, gyakorlatilag a 0-ás szektort kivéve, csak üres szektorokkal találkozunk jelen hiba esetén. Tehát első ránézésre teljesen üresnek tűnik az adathordozó, pedig tudjuk, hogy nem az. A HD Sentinel szerint az SSD -vel minden rendben van, állapota 100%-os is lehet, de ez csak a látszat. Sajnos ez komoly probléma, mivel speciális adatmentő technológiák alkalmazása nélkül nincs esély az adatok vissza állítására, ezért nem javasolt házilag próbálkozni a visszaállítással, nehogy végleg elvesszenek az adatok, érdemes ilyenkor az adathordozót kiszerelni a gépből és nem kísérletezni vele hanem adatmentőre bízni a visszaállítást, mert a legtöbb esetben még van esély rá.

Mi okozza a SATAFIRM S11 hibát?

A problémát a controller firmware-ban kell keresni, amelyben a translator modul megsérül (ennek kiváltó oka lehet hibás/gyenge szektorok kialakulása) tehát az adatok eléréséhez a translator részt újra kell építeni, a firmware-ben a szükséges módosításokat meg kell tenni, ezt követően újra lehet hozzáférésünk a felhasználói adatokat tároló memóriához.

A jó hír, hogy a legtöbb esetben van megoldás a stafirm s11 hiba esetén az adatok visszaállítására. Több ilyen adatmentésen is túl vagyunk és általában tudunk bootolható lemezképet is készíteni a meghibásodott adathordozóról. Rossz hír azonban, hogy az adatmentéséhez szükséges technológia nem olcsó.

Ilyen jellegű meghibásodás esetén (is) állunk szívesen rendelkezésre telefonon vagy emailben!