SATAFIRM S11 Kingston SSD

Az elmúlt időszakban több meghibásodott Kingston SSD is érkezett adatmentésre (SA400S37, A400) ugyanazzal a SATAFIRM S11 hibával, jellemzően 120-240GB kapacitásúak.
Mivel úgy látszik, hogy ez a meghibásodás egyre gyakoribb az ssd-knél, így gondoltam megér egy bejegyzést.
Ügyfelek elmondása alapján a probléma egyik pillanatról a másikra jelentkezett. Volt akinek a rendszer újraindítását követően nem bootolt be többet az operációs rendszer és volt akinek egy fagyást/kékhalált követően nem talált boot eszközt a gép.

Hogyan ismerhető fel a SATAFIRM S11 hiba?

A hibát könnyen felismerhetjük, eszközkezelő/BIOS/HDSentinel is jelzi a SATAFIRM S11 -et. Jobban megvizsgálva, az adathordozó szektor készletét kiolvasva, gyakorlatilag a 0-ás szektort kivéve, csak üres szektorokkal találkozunk jelen hiba esetén. Tehát első ránézésre teljesen üresnek tűnik az adathordozó, pedig tudjuk, hogy nem az. A HD Sentinel szerint az SSD -vel minden rendben van, állapota 100%-os is lehet, de ez csak a látszat. Sajnos ez komoly probléma, mivel speciális adatmentő technológiák alkalmazása nélkül nincs esély az adatok vissza állítására, ezért nem javasolt házilag próbálkozni a visszaállítással, nehogy végleg elvesszenek az adatok, érdemes ilyenkor az adathordozót kiszerelni a gépből és nem kísérletezni vele hanem adatmentőre bízni a visszaállítást, mert a legtöbb esetben még van esély rá.

Mi okozza a SATAFIRM S11 hibát?

A problémát a controller firmware-ban kell keresni, amelyben a translator modul megsérül (ennek kiváltó oka lehet hibás/gyenge szektorok kialakulása) tehát az adatok eléréséhez a translator részt újra kell építeni, a firmware-ben a szükséges módosításokat meg kell tenni, ezt követően újra lehet hozzáférésünk a felhasználói adatokat tároló memóriához.

A jó hír, hogy a legtöbb esetben van megoldás a stafirm s11 hiba esetén az adatok visszaállítására. Több ilyen adatmentésen is túl vagyunk és általában tudunk bootolható lemezképet is készíteni a meghibásodott adathordozóról. Rossz hír azonban, hogy az adatmentéséhez szükséges technológia nem olcsó.

Ilyen jellegű meghibásodás esetén (is) állunk szívesen rendelkezésre telefonon vagy emailben!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük